ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
Інклюзивне освітнє середовище — сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб і можливостей.Важливим завданням державної політики є створення умов для їх повноцінної освіти, адекватного їх стану та здоров’я зокрема.
У закладі дошкільної освіти «Малятко» №1 для дітей з особливими освітніми потребами створена:
Інклюзивна група «Смайлики» згідно наказу ЗДО №47/01-07 від15.09.2023 р. «Про утворення інклюзивної групи та організацію її роботи», відповідно до законів України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-529 від 26.07.2012 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»; листа Міністерства освіти і науки України №1/9-487 від 12.10.2015 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», Лист МОН № 1/9-691 від 13.11.2018 р. «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», ЛИСТ МОН УКРАЇНИ від 21.08.2023 № 1/12490-23 Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/24н.р.
Одним із аспектів інклюзивної освіти є забезпечення виховання та ефективності навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в освітньому закладі. Увага зосереджується на соціалізації дітей цієї категорії. Діти з особливими потребами стають частиною нашого життя, вони включаються в життя групи, оточення, спільноти. До них ставляться як до рівних і як таких, що заслуговують на повагу і сприйняття їх такими, як вони є. Це те право, яким всі ми користуємось як члени суспільства.
Створені доступні умови для виховання і розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
Обладнані: ресурсна кімната, кабінет вчителя-логопеда, кабінет практичного психолога, куточок усамітнення у груповій кімнаті.
Ресурсна кімната.
«Безбар’єрний доступ та комфортні умови для інклюзивного навчання і розвитку дітей дошкільного віку»
У сучасних умовах розвитку українського суспільства актуалізуються гуманістичні тенденції у ставленні до соціальних груп населення, що найбільше відчувають прояви соціальної ізоляції, обмеженості спілкування, проблеми в адаптації до умов соціуму. Повноцінне життя людини можливе лише за умови, коли вона не відчуває ніяких обмежень у виконанні життєвих функцій.
Впровадження інклюзивного навчання передбачає створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами спільно з однолітками, врахування вікових особливостей фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.
У закладі освіти для соціальної адаптації та гармонійного розвитку осіб з особливими освітніми потребами частково створено безбар’єрний освітній простір, надаються психолого-педагогічні послуги (логопед, психолог), проводяться корекційно-розвиткові заняття, здійснюється психолого-педагогічний супровід та розроблена індивідуальна програма розвитку для дитини з ООП.