Моніторинг якості освіти
МОНІТОРИНГ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ
2023- 2024 навчальний рік. Форма роботи очна Освітній заклад працює в очному режимі.
У вересні згідно річного плану роботи ЗДО на 2023 - 2024 н. р., проведено початковий моніторинг знань та умінь дітей. Метою якого є визначення рівня досягнень дошкільників і постановки конкретних завдань на перспективу.
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей відповідно: за Базовим компонентом дошкільної освіти та Програмою виховання і навчання дітей дошкільного віку від двох до семи років «Дитина»,за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». Для здійснення моніторингу проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали змогу визначити, які з тем засвоєні дітьми, а з яких у поточному навчальному році необхідне посилення роботи та коригування матеріалу, перегляд запланованих форм роботи, тем. Отже, в результаті проведеної роботи на початок навчального року маємо такі показники моніторингу рівня досягнень вихованців.
Обстежено 74 дитини.
РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЗА ВЕРЕСЕНЬ 2023 Р.
Освітній напрям |
3 й рік життя |
4-й рік життя
|
5-6 й рік життя |
«Особистість дитина» |
28% |
52 % |
61% |
“Дитина у соціумі” |
30% |
49% |
55% |
“Дитина в природному довкіллі” |
41% |
55% |
59% |
“Дитина у світі мистецтва” |
36% |
53% |
67% |
“Гра дитини” |
48% |
62% |
65% |
«Комунікативний розвиток» |
26% |
49% |
63% |
«Дитина в сенсорно- пізнавальному просторі» |
37% |
56% |
61% |
Середній показник по ЗДО |
35,1% 53,7% : 61,6% |
Рівень досягнень дітей відповідно до програми«ДИТИНА" за 2022/2023 н.р.
У закладі дошкільної освіти були проведені вхідний моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмових вимог станом на початок 2022-2023 навчального року (вересень) та підсумковий моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмових вимог (травень) ; в режимі онлайн, діти не відвідують заклад в зв’язку з воєнним станом на території України). Одним з головних завдань дошкільної освіти є формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей , набуття соціального досвіду. Цілісність освітнього процесу в закладі дошкільної освіти забезпечується реалізацією БК дошкільної освіти, який є Державним стандартом. Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітейза зворотньою інформацією Педагоги - діти - батьки. за показниками компетентності дітей освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини» Програми виховання і навчання дітей дошкільного віку від двох до семи років «Дитина». Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: активність дистанційної роботи дитини, створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також педагоги дотримувались певного алгоритму: використання діагностичного інструментарію; використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини; за результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький). Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми напрямами Базового компонента дошкільної освіти. Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини ( ранній вік, молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік). Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі моніторинг рівня досягнень здійснювався двічі на рік (вересень, травень).
Рівень досягнень дітей відповідно до програми«ДИТИНА" за I півріччя 2021/2022 навчального року. Обстежено 98 дітей (садові групи)
З початку повномасштабної війни в Україні та до 01.05.2023 р, заклад перебував на простої, комплексна перевірка дітей не проводилася. З березня 2022 року по 30 квітня 2023 року освітня робота з дошкільниками проводилася достанційно.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 №1283 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти», регіональної моделі моніторингу якості дошкільної освіти у дошкільному закладі проведено моніторинг якості освіти. Упровадження моніторингових досліджень у діяльності ЗДО дозволяє результативно організувати та здійснювати освітній процес, стимулює особистісний розвиток дітей та творче зростання педагогів, дозволяє ефективно розподіляти ресурси закладу, впливає на підвищення його соціального статусу.
У грудні 2021р. згідно річного плану роботи ЗДО була проведена комплексна перевірка дітей за І півріччя 2021-2022 н.р у всіх вікових групах, де перевірявся стан сформованості освітнього рівня дітей за Базовим компонентом дошкільної освіти та програмою виховання і навчання дітей дошкільного віку від двох до семи років «Дитина». Рівень оволодіння знаннями, уміннями, та навичками щодо компетентності дітей та рівня їх емоційно-вольової сфери відповідають вимогам Базового компоненту дошкільної освіти. Результати вивчення розглядались на педагогічній раді №2 в грудні 2021 р.
МОНІТОРИНГ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ
Рівень досягнень дітей відповідно до програми«ДИТИНА"
за I півріччя 2019/2020 навчального року. Обстежено 102 дитини (садові групи)
№ з/п |
Освітня лінія |
Загальний показник на початок навчального року |
Загальний показник на I піврічча навчального року |
||||||
вис. |
дост. |
сер. |
низ. |
вис. |
дост. |
сер. |
низ. |
||
1. |
Мовлення дитини |
8 |
29 |
49 |
16 |
14 |
41 |
38 |
9 |
2. |
Особистість дитини |
15 |
47 |
32 |
8 |
20 |
63 |
18 |
1 |
3. |
Дитина в соціумі |
11 |
27 |
48 |
10 |
17 |
40 |
41 |
4 |
4. |
Гра дитини |
9 |
39 |
45 |
9 |
21 |
49 |
29 |
3 |
5. |
Дитина у світі культури |
7 |
31 |
48 |
16 |
14 |
50 |
32 |
6 |
6. |
Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку |
14 |
46 |
34 |
8 |
21 |
59 |
5 |
3 |
7. |
Дитина в природному довкіллі |
3 |
26 |
57 |
14 |
30 |
50 |
10 |
10 |
Рівень засвоєння освітніх ліній |
15 |
31 |
48 |
8 |
23 |
44 |
31 |
4 |
Порівняльна діаграма показників рівня досягнень дітей дошкільного віку та виконання освітніх програм
за I півріччя 2019/2020 навчального року
Відмічено динаміку засвоєння дітьми програмового матеріалу по всім освітнім лініям. Рівень навченості дітей 69,5% (високий і достатній рівень). Однак 30,5% дітей (середній, низький рівень) потребують подальшої індивідуальної роботи