ЗДО №1, ЗДО ”Малятко” №1 м. Жашків, Жашків
Черкаська область, Уманський район

Моніторинг якості освіти

МОНІТОРИНГ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

2023- 2024 навчальний рік. Форма роботи очна  Освітній заклад працює в очному режимі.

У вересні згідно річного плану роботи ЗДО на 2023 - 2024 н. р., проведено  початковий моніторинг знань та умінь дітей. Метою якого є визначення рівня досягнень дошкільників і постановки конкретних завдань на перспективу.

Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей відповідно: за Базовим компонентом дошкільної освіти та Програмою виховання і навчання дітей дошкільного віку від двох до семи років «Дитина»,за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».                                                                                                                                                             Для здійснення моніторингу проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).

Отримані результати дали змогу визначити, які з тем засвоєні дітьми, а з яких у поточному навчальному році необхідне посилення роботи та коригування матеріалу, перегляд запланованих форм роботи, тем.                                                                                                        Отже, в результаті проведеної роботи на початок навчального року маємо такі показники моніторингу рівня досягнень вихованців.

Обстежено 74 дитини.

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЗА ВЕРЕСЕНЬ 2023 Р.

Освітній напрям

3 й рік

життя

4-й рік

життя

 

5-6 й

рік

життя

«Особистість дитина»

28%

52 %

61%

“Дитина у соціумі”

30%

49%

55%

“Дитина в природному довкіллі”

41%

55%

59%

“Дитина у світі мистецтва”

36%

53%

67%

“Гра дитини”

48%

62%

65%

«Комунікативний розвиток»

26%

49%

63%

«Дитина в сенсорно- пізнавальному просторі»

37%

56%

61%

Середній показник по ЗДО

35,1%                                         53,7%        :                          61,6%

Рівень досягнень дітей відповідно до програми«ДИТИНА"   за 2022/2023 н.р.

У закладі дошкільної освіти були проведені вхідний моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмових вимог станом на початок 2022-2023  навчального року (вересень) та підсумковий моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмових вимог (травень) ; в режимі онлайн, діти не відвідують заклад в зв’язку з воєнним станом на території України). Одним з головних завдань дошкільної освіти є формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей , набуття соціального досвіду. Цілісність освітнього процесу в закладі дошкільної освіти забезпечується реалізацією БК дошкільної освіти, який є Державним стандартом. Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітейза зворотньою інформацією  Педагоги - діти - батьки. за показниками компетентності дітей освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини» Програми виховання і навчання дітей дошкільного віку від двох до семи років «Дитина».   Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: активність дистанційної роботи дитини, створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також педагоги дотримувались певного алгоритму: використання діагностичного інструментарію; використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини; за результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).​ Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми напрямами Базового компонента дошкільної освіти. Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини ( ранній вік, молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік). Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі моніторинг рівня досягнень здійснювався двічі на рік (вересень, травень).

Рівень досягнень дітей відповідно до програми«ДИТИНА"                                                                              за I півріччя 2021/2022 навчального року. Обстежено 98  дітей (садові групи)

З початку повномасштабної війни в Україні та до 01.05.2023 р, заклад перебував на простої, комплексна перевірка дітей не проводилася.  З березня 2022 року по  30 квітня 2023 року освітня робота з дошкільниками проводилася достанційно.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 №1283 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти», регіональної моделі моніторингу якості дошкільної освіти у дошкільному закладі проведено моніторинг якості освіти. Упровадження моніторингових досліджень у діяльності ЗДО дозволяє результативно організувати та здійснювати освітній процес, стимулює особистісний розвиток дітей та творче зростання педагогів, дозволяє ефективно розподіляти ресурси закладу, впливає на підвищення його соціального статусу.

   У грудні  2021р. згідно річного плану роботи ЗДО була проведена комплексна перевірка дітей за І півріччя 2021-2022 н.р у всіх вікових групах, де перевірявся стан сформованості освітнього рівня дітей за Базовим компонентом дошкільної освіти та програмою виховання і навчання дітей дошкільного віку від двох до семи років «Дитина». Рівень оволодіння знаннями, уміннями, та навичками щодо компетентності дітей та рівня їх емоційно-вольової сфери відповідають вимогам Базового компоненту дошкільної освіти. Результати   вивчення   розглядались   на педагогічній  раді  №2  в грудні  2021 р.  

 

 

 

 

МОНІТОРИНГ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Рівень досягнень дітей відповідно до програми«ДИТИНА" 

за I півріччя 2019/2020 навчального року. Обстежено 102 дитини (садові групи)

 

з/п

Освітня лінія

Загальний показник на початок навчального року

Загальний показник на I піврічча навчального року

вис.

дост.

сер.

низ.

вис.

дост.

сер.

низ.

1.

 Мовлення дитини

8

29

49

16

14

41

38

9

2.

Особистість дитини

15

47

32

8

20

63

18

1

3.

Дитина в соціумі

11

27

48

10

17

40

41

4

4.

Гра дитини

9

39

45

9

21

49

29

3

5.

Дитина у світі культури

7

31

48

16

14

50

32

6

6.

Дитина  в  сенсорно-пізнавальному  розвитку

14

46

34

8

21

59

5

3

7.

Дитина в природному довкіллі

3

26

57

14

30

50

10

10

Рівень засвоєння освітніх ліній

15

31

48

8

23

44

31

4

Порівняльна діаграма показників рівня досягнень дітей дошкільного віку та виконання освітніх програм

за I півріччя 2019/2020 навчального року

Відмічено динаміку засвоєння дітьми програмового матеріалу по всім освітнім лініям. Рівень навченості дітей 69,5% (високий і достатній рівень). Однак 30,5% дітей (середній, низький рівень) потребують подальшої індивідуальної роботи

 

 

Жашківська міська рада Черкаська область, Жашківський районЖашківська міська рада

 Відділ освіти Жашківської міської ради

Міністерство освіти і науки України

Інститут модернізації змісту освіти

 

 

 

                       

                     

 

 

 

.

 

 

Логін: *

Пароль: *