Рекомендації для молодого спеціаліста
Професійна діяльність
- ефективно розподіляти робочий час
- не йти з роботи, не оформивши необхідну документацію
- приділяти час для самовдосконалення та самопідготовки
- удосконалювати фахові знання
- учитися дивитись на світ очима дітей
- звертатися за методичною допомогою до колег, вихователя-методиста, практичного психолога
- завести щоденник власних успіхів та проблем, записувати способи їх розв"язання, нотувати особисті спостереження, відчуття
- розширювати свій кругозір: читати багато різнопланової літератури, відвідувати цікаві місця
- більше посміхатися, намагатися бути суворим, але доброзичливим педагогом
- лягати спати вчасно, відпочивати
Організація робочого часу і саморегуляція
- робити повторювані щоденні справи у чітко визначений час
- об"єднувати однотипні справи у блоки
-виокремлювати пріоритетні справи, завдання та зосереджуватися на них
- уміти казати "ні" людям або чинникам, які забирають ваш час
- обговорювати з вихователем-методистом, колегами запланований термін виконання завдань
- контролювати якість витраченого часу. Для цього варто кілька разів протягом дня ставити собі запитання:"Що я зараз роблю?"
- відмовлятися від недосяжної досконалості на користь результативного виконання нагальних завдань
- щодня планувати справи, що будуть виконані сьогодні, і виконувати заплановані
- фіксувати важливу інформацію та розміщувати її перед очима
- підтримувати порядок та чистоту робочого місця.
Пам’ятка
Визначення критеріїв оцінювання професійної діяльності педагогів
Під час визначення критеріїв оцінювання професійної діяльності педагогів скористайтеся вимогами, визначеними в пунктах 4.3–4.6 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 930. У цих пунктах викладено перелік знань, навичок, умінь, компетентностей і вимог до рівня освіти, яким має відповідати педагог певного рівня кваліфікації.
Зокрема, під час визначення рівня професійної компетентності вихователів дошкільного закладу керуйтеся такими критеріями оцінювання їхньої діяльності, як:
· динаміка розвитку пізнавальної сфери та діяльності дітей;
· використання вихователем у педагогічній діяльності сучасних освітніх технологій, зокрема інформаційно-комунікаційних;
· узагальнення та поширення власного педагогічного досвіду, зокрема проведення відкритих заходів, майстер-класів, семінарів тощо;
· систематичність роботи щодо збереження життя і здоров’я дітей;
· організація співпраці з батьками дітей;
· підвищення професійної майстерності;
· участь у роботі методичних об’єднань.
Критерії оцінювання професійної діяльності педагогів визначайте для кожної конкретної посади відповідно до Кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 01.06.2013 № 665.